נתניהו בברלין: "הקריאות להשמדתנו לא תמו"

שלמה ריזל No Comments on נתניהו בברלין: "הקריאות להשמדתנו לא תמו"

ראש הממשלה נתניהו בטקס זיכרון לקורבנות השואה, עם קנצלר גרמניה שולץ, ברציף 17 בברלין: "הקריאות להשמיד את העם היהודי לא תמו. הלקח המרכזי שלמדנו הוא שכאשר עומד בפנינו רשע כזה, עלינו לעצור את תכניות הרשע מוקדם כדי למנוע אסון"

צילום: חיים צח /לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

וידאו: עומר מירון /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אולף שולץ קיימו הבוקר (חמישי) טקס זיכרון לקורבנות השואה ברציף 17 בברלין, יחד עם שורד השואה פרנץ מיכלסקי, נציגי הקהילה היהודית בגרמניה וחברי הפמליה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס: "אני ממש נרגש, קנצלר שולץ, כששנינו עומדים כאן ומייצגים את גרמניה החדשה ואת מדינת היהודים שנולדה מחדש.

"לפני פחות משמונים שנה, שישה שבועות לפני תום המלחמה, כאשר ברלין כבר הייתה הרוסה, הנאצים שלחו את המשלוח האחרון של היהודים להשמדה. העולם השתנה מאז. גרמניה השתנתה. מדינת היהודים נולדה מחדש".

נתניהו הוסיף: "אולם אנחנו יודעים שהקריאות להשמיד את העם היהודי לא תמו. הלקח המרכזי שלמדנו הוא שכאשר עומד בפנינו רשע כזה, עלינו לעצור את תכניות הרשע מוקדם כדי למנוע אסון.

"כיום אנחנו שומעים עוד קריאות להשמיד את המדינה היהודית ומיליוני יהודים. למדנו שעל העם היהודי להבטיח את היכולת להגן על עצמנו בעצמנו כנגד כל איום.

"אבל אנחנו מברכים על הידידות של חברינו, ששותפים לדאגה שלנו, לערכים שלנו ולרצון שלנו למנוע ממשטרים שוררים אלו ומאידיליות מטורפות מלהחריב את העולם כולו. הברית ביננו איתנה, וזה בא לידי ביטוי בכך שאנחנו עומדים כאן היום. אני מודה לך, הקנצלר שולץ, על הטקס החשוב והמרגש".

הטקס נפתח בדקת דומיה, הנחת זרים ובהדלקת נרות זיכרון ע"י ראש הממשלה והקנצלר. רב חב"ד יהודה טייכטל אמר קדיש לזכר 6 מיליון הנספים בשואה.



0 תגובות